18 Mayıs 2010 Salı

kemer

 Bir zamanlar gelinim Yasemin’e yapmıştım bu kemeri.  Ben İzmir de yaşıyorum şu an İstanbul dayım oğlumun gelinimin yanında. Yanımda hiç obje yok, ne yapacağım derken yasemin bu kemeri getirdi. İzmir e dönene kadar yasemine yaptıklarımı paylaşacağım.
Kemer için evde eskiden kalan bez suni deri kemerleri kullanabiliriz. Hani kıyafetlerle verilen atsan atamazsın, kullanamazsında orda burda sürünür ya işte onları değerlendirebiliriz .Ben yeni bir şey almadan önce bu kullanamadıklarımı gözden geçiririm.
Bu kemerler genelde 2 kat olur ,katları birbirinden ayıralım, toka kısmı kalsın üst kısmına kalemle istediğimiz bir deseni çizelim(ben çizmedim gelişi güzel yaptım) elimizde ne varsa boncuk, metal, düğme, cilalanmış deniz kabuğu vb. naylon iplik ve iğne ile dikelim (naylon ipliği dikmeden önce bal mumu ile mumlarsak düğümlenmez). Boncukların dikme işlemi bitince ayırdığımız alt yüzeyi kuvvetli bir yapıştırıcı ile aynı yere yapıştıralım (iplikler alttan görünmesin diye). Ellerinize sağlık, harika bir kemer yaptınız güle güle kullanın…


Bende kadife kumaş vardı onu süsledim. Tokaları olmadığı için de uçlarına makrome ördüm bir halka ve bir kanca ile kemerin tokasını oluşturdum…

1 yorum:

  1. Hmmmm, ben bu mankeni de kemeri de bir yerden tanıyor muyum acaba?

    O kadar güzel olmuş ki, ilk görüşte aşık olmuş da olabilirim :))))

    YanıtlaSil